הסיבה הסודית לכך שוויז יותר טובה מגוגל מפות
top of page
  • תמונת הסופר/תעסקים על המפה

הסיבה הסודית לכך שוויז יותר טובה מגוגל מפות

עודכן: 31 במרץ 2020

גוגל היא הבעלים של שתי אפליקציות מיפוי וניווט פופולריות להפליא,

גוגל מפות שנולדה בבית במעבדות גוגל ו- Waze שגוגל רכשה תמורת מיליארד דולר בשנת 2013.

כאשר Waze היא מערכת הניווט המועדפת על נהגים רבים שמעריכים את יכולות דיווח על אירועים בזמן אמת ופיצרים נוספים מבריקים של היישום. גוגל מנסה להציע את אותה פונקציונליות בתוך מפות Google, אפליקציה שיכולה לרתום טוב יותר את כוח החיפוש של גוגל ולמעשה להרוויח יותר כסף עבור החברה. אבל זה אולי לא מספיק כדי לגרום למשתמשים לעבור למפות בזמן הקרוב.


בחודש דצמבר דווח על פיצ'ר דיווח חדש בוויז שפותח במסגרת Waze for Cities Data , שיזהיר אתכם אם הדרך לא נחרשה מהשלג ותאפשר לכם להימנע מנתיבים או מסלולים שעלולים להאט אתכם בעקבות עבודות פינוי שלג - בישראל ככל הנראה שלא נתקל בתופעה.

לאחר יציאת הפיצ'ר דובר ברחבי הרשת על האפשרות שגוגל תטמיע את הפיצ'ר גם במפות.


אפליקציית גוגל מפות מול אפליקציית וויז
waze vs google map

בזמנו דובר שווייז כנראה מציגה חווית נהיגה טובה יותר למשתמשים המחפשים מידע חי על התנועה העומדת בפניהם , ויש לכך סיבה ממשית.

לעומת זאת אפליקציית הניווט העיקרית של גוגל כוללת מגוון של תכונות אחרות שאינן זמינות ב- Waze, והן גן לא צריכות להיכלל בה. כפי שהוסבר בדו"ח פורצ'ן, ל- Waze יש רוטב סודי במקצת שמאיץ את חווית הניווט ההמונית שלה.


בערך 30,000 עורכי מפות מתנדבים משקיעים זמן רב בעריכת מפות עבור ווייז. הדו"ח מציין מקרה של משתמש שמבלה בין 30-40 שעות בשבוע בעריכת מפות עבור Waze, שנשמע כמו עבודה במשרה מלאה, אך לא משלמים לאדם לעשות זאת. "אני רוצה לקדם את זה קדימה", אמר צ'אד ריצ'יי לפורטון על עבודתו הלא-רשמית בתור עורך בווייז. " אני עוזר" הוא אמר והוסיף כי בעוד שוויז לא משלמים לו, יש כמה הטבות נהדרות. כמו נסיעה למטה הראשי של ווייז בתל אביב, כדי לפגוש את אנשי ההנהלה של ווייז ולדבר על חוויית המשתמש של ווייז.


תכפילו את זה ב -30,000 ותקבלו חווית ניווט שלגוגל מפות יש קושי לספק חוויה דומה. וזה מה שמנוע מ- 130+ מיליון משתמשים חודשים של Waze לעבור ליישום מתחרה. לא כל אלפי עורכי המפות של Waze מסורים באותה מידה, ויש מבנה בלתי פורמלי למערכת. ריצ'יי הוא עורך בדרגה שש או "אלוף עולמי" בתיאור עורכי המפות, אבל תחת האלופים האלה יש צבא שלם של משתמשי וויז שעוזרים להפוך את ווייז לאפליקציית ניווט טובה יותר, בטוחה יותר.


הקהילה והמתנדבים אלה חורגים ממה שתמונות לוויין ובינה מלאכותית יכולות לעשות עבור אפליקציית ניווט, מכיוון שיש להם ידע בפועל על התנאים בשטח, ויכולים לעדכן מפות בזמן אמת בכל מגוון התרחישים הדורשים מידע חדש ומיידי.


לדוגמא בעונת הוריקן, Waze יכול להיות כלי מרכזי בטלפון של אזרחים. מתנדב ווייז אחד סיפר שבמהלך הוריקן פירנצה כ -700 משקי בית השתמשו באפליקציות כדי להגיע למקלט סמוך.


משימה נוספת בה מתנדבים סיפקו עזרה היא תרגום ווייז לשפות אחרות. למרות שבגוגל עומדים לרשותם משאבים אדירים למשימות כמו עיבוד שפות ותרגום, עדיין מתנדבי Waze הם שתרגמו את האפליקציה באזורים מסוימים.



המאמר המלא של פורצ'ן על מתנדבי Waze זמין בקישור זה.

398 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

4 טיפים לבניית אתר לחנות תכשיטים בוויקס (Wix Store)

בניית אתר לחנות תכשיטים בוויקס היא דרך מצוינת לבסס נוכחות מקוונת ולהגיע לקהל רחב יותר שיחשף למותג וליצירות שלך. ויקס סטור מציעה פלטפורמה ידידותית למשתמש שמקלה ליצור אתר בעל מראה מקצועי, גם אם אין לך

bottom of page